Es repartiran 2,5 milions d’euros dels fons FEDER de la Unió Europea entre els projectes seleccionats per a la preservació dels ecosistemes, reducció dels impactes de la pressió humana, alimentació i mobilitat sostenibles en el territori litoral transfronterer.
L’Euroregió Pirineus Mediterrània va obrir el passat 3 de juny la segona convocatòria de projectes POCTEFA per a l’Àrea Funcional Litoral Est, que ajuda a estructurar la cooperació territorial al llarg del litoral mediterrani des de l’Aude fins a l’Ebre. Aquesta convocatòria, finançada amb 2,5 milions d’euros provinents del fons FEDER del programa europeu INTERREG POCTEFA, romandrà oberta fins al 3 d’octubre de 2025 a les 17:00h.
Tots els detalls de la segona convocatòria de projectes, està disponible al web de POCTEFA.
Els projectes han de contribuir a l’estratègia territorial integrada de l’AFLE que aborda 4 prioritats:
- Preservar i restaurar els ecosistemes
- Mitigar l’impacte de la pressió humana (activitats econòmiques, turisme…)
- Fomentar la diversificació dels recursos marins i terrestres litorals, per a una alimentació sostenible
- Millorar la mobilitat transfronterera, la intermodalitat i fomentar la mobilitat sostenible.
Els projectes han d’estar impulsats per una associació formada per almenys dues entitats de diferents estats (Espanya i França) i han de tenir un impacte a la zona costanera des de l’Aude fins a l’Ebre. Han d’implicar la ciutadania i comptar amb una associació d’actors diversos: el món acadèmic, el sector privat, les autoritats públiques i societat civil.
El pressupost total dels projectes seleccionats podrà variar entre 500.000 i 1.000.000 d’euros amb un cofinançament dels fons FEDER de la Unió Europea de fins al 65%.
L’any passat, la primera convocatòria de projectes va permetre el llançament de 5 projectes ambiciosos (amb un total de 3 M€ de fons FEDER) per tal d’estructurar la cooperació al litoral mediterrani. Més informació sobre els cinc projectes seleccionats en la primera convocatòria disponible al lloc web de l’AFLE.
Sobre l’AFLE
L’Àrea Funcional Litoral Est (AFLE) sorgeix del programa de cooperació transfronterera INTERREG POCTEFA 2021-2027, creat amb l’objectiu de promoure el desenvolupament sostenible dels territoris fronterers entre Espanya, França i Andorra. L’AFLE, amb un pressupost de 5,5 M€, promou una gestió integrada del territori litoral i marítim transfronterer i dona resposta als reptes compartits d’aquest territori: pressió ambiental i demogràfica (turística i econòmica) i vulnerabilitat davant els efectes del canvi climàtic.
L’Euroregió Pirineus Mediterrània és l’organisme responsable de la gestió d’aquesta Àrea Funcional que es basa en l’objectiu polític 5 del programa INTERREG POCTEFA, que pretén desenvolupar una Europa més propera a la seva ciutadania.
Tota la informació relacionada a l’Àrea Funcional Litoral Est està disponible al web https://afle.euroregio.eu.
El projecte AFLE EFA04/00 ha estat cofinançat al 65% per la Unió Europea a través del Programa Interreg VI-A Espanya-França-Andorra (POCTEFA 2021-2027). L’objectiu del POCTEFA és enfortir la integració econòmica i social de la zona fronterera amb Espanya-França-Andorra.
Obrir / Descarregar:
Nota de premsa (CAT)
